Silnik Unity

Unity jest jednym z wieloplatformowych silników gier. Może obsługiwać różne platformy stacjonarne, mobilne, konsolowe i wirtualnej rzeczywistości. Jest wykorzystywany do do tworzenia gier i doświadczeń wirtualnych zarówno w 3D jak i w 2D oraz aplikacji na przeglądarki internetowe. Jest przeznaczony na wszystkie popularne systemy operacyjne takie jak Microsoft Windows, macOS czy Linux. Gwarantuje również kompatybilność z narzędziami VR takimi jak Samsung Gear czy Oculus Rift. Jest to znakomite narzędzie dla wszystkich twórców wirtualnych treści.

Środowisko Unity wykorzystuje do programowania język C# oraz JavaScript. Posiada bogaty Asset Store czyli miejsce z przygotowanymi już wcześniej paczkami modeli i animacji (również darmowymi) i jest narzędziem darmowym, o ile przychody zebrane w związku z jego korzystaniem nie przekraczają określonej kwoty.

W Unity jesteśmy w stanie wykorzystać modele 3D stworzone za pomocą skanera 3D. Otwiera to przed nami świat praktycznie nieograniczonych możliwości ich prezentacji i upowszechniania. Łącząc w jednym projekcie laserowy skan 3D całego budynku czy lokacji z precyzyjnymi skanami 3D, znajdujących się w nim detali, możemy odtworzyć całe środowisko w wirtualnej rzeczywistości. Następnie udostępnić stworzone w ten sposób wirtualne zbiory pod postacią aplikacji internetowej, mobilnej lub stacjonarnej. Jeśli wykorzystamy do tego gogle wirtualnej rzeczywistości osiągniemy w pełni immersyjne doświadczenie, czując jak byśmy fizycznie znajdowali się w danym miejscu czy uczestniczyli w realnym wydarzeniu.

Zrealizowaliśmy ponad 20 projektów, cyfryzując przeszło 1000 eksponatów

Zapraszamy do współpracy właścicieli zabytków architektury sakralnej i świeckiej, którzy rozumieją doniosłość prowadzenia procesów cyfryzacyjnych i chcą upowszechnić wiedzę o swoim zabytku w formie interaktywnej i wirtualnej, zgodnie ze standardem WCAG 2.1.